Forgalmazott Gyártók

 

LIQUI MOLY Története.

Liqui Moly GmbH

  • Vállalkozási forma: Kft
  • Alapítás: 1957
  • Székhely: Ulm, Németország
  • Tulajdonos: Ernst Prost
  • Munkatársak száma: 327 (2012)
  • Árbevétel: 400 Mio. EUR (2012)
  • Ágazat: ásványolaj feldolgozás
  • Termékek: Adalékok, kenőanyagok és olajok

Alapítás

LIQUI MOLY GmbH-t, mint családi vállalkozást 1957-ben egy németországi, Duna parti városban Ulmban alapították. A vállalkozás alapját a Molybdändisulfid (MoS2) gyártási szabadalma biztosította, amelyet az adalékokhoz, olajokhoz, és kenőanyagokhoz készítettek és értékesítettek, mivel ez a kémiai anyag nagymértékben javítja az olajok kenési képességeit. Erre a MoS2-re épülő motorolaj adalék volt a cég első terméke. Már az elmúlt században használták ezt az adalékot az USA légierejénél, hogy ha az repülőgépük olajtartályát találat éri, akkor se szakadjon meg az olaj filmrétege és lehetségesség váljon a landolás.

Termelés

1974-re a vállalat, hogy növekedni tudjon a városközpontból egy északi városrészbe (Lehr) költözött. Itt található mai is a vállalat adminisztrációs-, kutatás-fejlesztési-, értékesítési- központja, illetve itt gyártják az összes adalékot, és zsírok paszták jelentős részét is. A zsírok és paszták többi részét és az összes motorolajat viszont Saarlouis-ban.

Értékesítés

1998-ban egy jelentős változás történt az értékesítési stratégia területén. Felismerték, hogy ha nem a kevés nagykereskedőt szolgálják ki, hanem inkább az értékesítést több csatornára ( szerelőműhelyek, kereskedések, ipar) bontják, eredményesebbé válhatnak. Döntés sikeresnek bizonyult:

Mivel az 1998-ig az exporttevékenység csak Magyarországra, Ausztriára, és Svájcra terjedt ki a bővítésre összpontosítva 2010-re elérték, hogy az export részesedése meghaladta a teljes forgalom 40 %-át, míg a LIQUI MOLY –t importáló országok sora a 90-et, melynek keretében leányvállalatokat hoztak létre Portugáliában, Dél-Afrikában, Kínában, Indiában és USA-ban is.

 

TEXTAR
Az 1913-ban alapult Textar ma az egyik legismertebb fékalkatrész gyártó. Rengeteg nagy autógyár, köztük a Mercedes, a Porsche és az Audi gyári beszállítója. A vállalat filozófiájának alapja a kiemelkedően magas minőség által nyújtott biztonságos autózás.

 

ATE
A német Ate fékpofákkal, fékbetétekkel, féktárcsákkal foglalkozik. A kiemelkedően magas minőségű termékeinek köszönhetően több nagy autógyártó cég gyári beszállítója. Ilyen a BMW, Honda, Porsche és a Toyota. Ezen cég nevéhez fűződik az első tandem főfékhenger, az elektromos stabilizációs program és az első fékrásegítő.

 

CASTROL

Az 1899-ben alapított Castrol-nál fontos szerepet játszik a balesetmentesség, az emberre ártalmas hatások kiküszöbölése és a környezeti károk kizárása. Kutatási és termékfejlesztési tevékenységét saját laboratóriumaiban végzi. Partnerei közé sorolható a Ford, a Honda, a VW csoport és a BMW.

 

 

 

FEBI BILSTEIN
A céget Ferdinand Bilstein alapította 1844-ben, Németországban. Fő beszállítónak tekinthető az utángyártott alkatrész piacon és német minőséget képvisel.

 

 

FILTRON
A cég 1982-es megalakulása óta kiváló minőségű szűrők gyártásával foglalkozik. Kereskedelmi ajánlatu Stöbb mint 2300 típusú gyári beszerelési minőségű szűrőből áll. Saját, modern laboratóriumuknak köszönhetően nagyon alapos nyersanyag, gyártási félkésztermék és késztermék vizsgálatot végeznek. A lengyel vállalat 39 országban van jelen széleskörű termékpalettájával.

 

 

LUK
Ez az 1965-ben alapult német cég a Schaeffler csoport részeként vált ismertté. A Luk lett Európában az első kuplung gyártó. Az alkalmazottak motiváltak abban, hogy minden egyes nap a legtöbbet hozzák ki magukból munkájuk során, így tud a márka kiváló minőségű lenni. Az összes gyáruk igazodik a környezetvédelmi előírásokhoz. Sikerük bizonyítéka, hogy minden 4. új autóba Luk kuplung kerül.

 

MAGNETI MARELLI
A Magneti Marelli 1891-ben, Ercole Marelli által alapult, Olaszországban. Elektromos egységekre, valamint a motorra specializálódtak. A 18 országban, 77 gyárral és 32000 alkalmazottal működő vállalat jelen van Európában, Ázsiában, Afrikában, valamint Nyugat- és Dél Amerikában. Brazíliában megnyerte az "AUTODATA" díjat, mint a legjobb autóalkatrész beszállító. Főleg gyújtás alkatrészeket, érzékelőket és jeladókat gyártanak.

 

 

August Bilstein, 1873-ban, a németországi Altenvoerde-ben megalapította az innováció melegágyát, a Bilstein-t. Ekkor még senki sem gondolta, hogy a Bilstein házból kikerülő termékek az autók kényelmét és menetbiztonságát fogják szolgálni. Azóta több autógyár beszállítója és az utángyártott piacon is vezető posztot tölt be minőségi termékeivel.

 

A Bosch csoport, különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. A gépjármű- és ipari technológia, valamint a fogyasztási cikkek és az épület-technológia terén több mint 300 000 munkatárssal 51,5 milliárd euró árbevételt ért el 2011-ben. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t, annak mintegy 60 országban működő mintegy 350 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch körülbelül 150 országban van jelen. Ez az egész világra kiterjedő fejlesztési, gyártási és értékesítési hálózat a további növekedés alapfeltétele. A Bosch 2011-ben 4,2 milliárd eurót költött kutatásra és fejlesztésre, és világszerte több mint 4100 szabadalmi kérelmet nyújtott be. A Bosch valamennyi termékével és szolgáltatásával úgy javítja az élet minőségét, hogy innovatív és hasznos megoldásokat kínál.

 

 

A Delphi jelentős autógyári beszállítóként vesz részt a pótalkatrész piaci versenyben. Termékei megfelelnek a legszigorúbb minőségi követelményeknek, és teljesítik a BER 1400/2002 szabályozást (márkaszervizek által garanciális időszak alatt beépíthető alkatrészek). A Delphi fékbetétek mindig azonos kialakításúak a gyári fékbetétekkel: tartalmazzák a szükséges tisztító hornyokat és rezgéscsillapító lemezt, így csökkentve a zajt és növelve az élettartamot. A féktárcsák gyártásakor az elsődleges szempont a hosszú élettartam és a kiemelkedő hőtűrés, melyet az alapanyagok pontos megválasztásával és a legmodernebb gyártástechnológia használatával érnek el. 

 

 

Az ENEOS Japán elsőszámú olaja, piacvezető olajipari vállalatának (JX NIPPON OIL) a terméke.  Kiválóan képviseli az iparágban a világhírű japán műszaki tudást és kreativitást. A Nippon Oil Corporation és a hozzá tartozó leányvállalatok a kutatást, termelést, finomítást, forgalmazást és a marketing tevékenységeket is ellátják, a termékeik az olaj és a földgáz, valamint a kapcsolódó feldolgozott termékek. A finomítás és kereskedelem szegmens magában foglalja a benzin, kerozin, dízelolaj, nehéz üzemanyagok, petrolkémiai termékek, műanyagok, és más kapcsolódó termékek előállítását is. A kőolaj és a földgáz kutató és termelő részlege folyamatosan területeket vásárol, ahol megindítja kitermelést. A Nippon Oil Corporation vállalat neve elsősorban Japánban, Észak-Amerikában, Ázsiában és Európában ismert.

 

A több, mint 80 országban jelenlevő, termékek és szolgáltatások széles körét kínáló Exide Technologies a világ egyik vezető akkumulátor-gyártója. A több, mint 120 éves tapasztalatának köszönhetően az Exide Technologies rendelkezik a szükséges tudással, kutatási és fejlesztési képességgel, amelyek lehetővé teszik, hogy a cég a legkülönbözőbb energia-tárolási igényekre is tud optimális megoldást nyújtani, legyen szó akár gépjárművekről, akár ipari felhasználásról.

 

 

 

A kerékcsapágyak kiemelt jelentőséggel bírnak: ezek tartják a jármű teljes súlyát, mely éles kanyarokban megsokszorozódhat. A kerékcsapágy egyedi görgős elemeinek mindössze néhány négyzetcentiméternyi területen kell hatalmas terhelést és terhelésváltozást elbírnia. Sok külső hatásnak is ki vannak téve az alkatrészek, amelyek nagy kihívást jelentenek az FAG fejlesztői számára. Hosszú távon csak a legmagasabb minőségű összetevők képesek ellenállni a nagy nyomásnak – az olyan összetevők, mint amilyeneket az FAG gyárt és kínál a gyári és pótalkatrész piac számára.

 

 

Az INA fejleszt, és gyárt precíziós termékekket mindenre, ami mozog !  Gépek, berendezések, járművek, valamint a légi és űrhajózási területekre is gyárt! A globálisan működő cégcsoport a világ egyik vezető gyártója a csapágyak terén. Ina vállalat  mintegy 170 helyszínen 49 országban megtalálható. Az INA vállalat 1946-ban alakult és 1949 már a tűgörgős csapágyakat is alkalmazták.

Lemförder cégcsoport kimagasló minőséget biztosít, ami megegyezik a gyári alkatrész minőséggel. A cég komplett választékot kínál motorvezérléssel, kormányzással és futóművel kapcsolatos alkatrészekből. A termékeket helyszíni tesztek sorozatával, a legkeményebb körülmények közötti speciális kopáspróbák révén fejlesztik ki. A több évtizedes tapasztalat eredményeképpen a cég elmondhatja magáról, hogy a piac többi szereplőjéhez viszonyítva minőségben messze a legjobbat nyújtja.

 

 

Meyle minőségi alkatrészeket kínál személy és teherautókhoz. Kínálatát tekintve az egyik legjelentősebb európai alkatrész forgalmazó. A Meyle márkanév egyet jelent a kompromisszumok nélküli minőséggel. A vállalat 1958-ban alakult és hagyományos német gyártók alkatrészeit forgalmazza Európában, Latin-Amerikában, Dél-Afrikában és Észak-Amerikába. Több mint 10.000 cikkszámával jelenleg több, mint 120 országban van jelen és 1200 embert foglalkoztat.

 

 

A Remsa és Roadhouse márkanév közel 40 éves szakmai tapasztalattal ma már a világ vezető fék alkatrész gyártói közé tartozik az autóiparban. Folyamatos fejlesztésekkel és a technológiai fejlődéssel a Remsa az egyik legnagyobb fékbetétek gyártója az európai piacon. Elsősorban fékbetéteket és féktárcsákat gyárt személygépkocsikhoz, teherautókhoz és egyéb járművekhez. A cég nyolc helyen termel Európában, Mexikóban és az Egyesült Államokban.A Remsa célja, hogy az ipar meghatározó vezető szereplője legyen a kutatás és fejlesztés területén is, amely magas minőségi és teljesítménybeli elvárásainak megfeleljen.

 

 

A Ruville céget 1922-ben Egon Ruville - a tehergépjármű és alkatrész piac úttörője - alapította.Azóta a cég számos szakember munkájának köszönhetően meghódította a világpiacot is. Cégük sikertörténetét éppúgy köszönhetik a velük dolgozó kiváló szakembergárdának, mint partnereiknek, a világ összes tájáról érkező vásárlóiknak és autóipari beszállítóiknak.Sikerük kulcsa a minőségben és a hozzáértésben rejlik, ezért nem meglepő, hogy jelszavuk a precizitás. Jelentős hangsúlyt fektetnek arra, hogy minden termékük maximálisan megfeleljen vásárlóik minden irányú igényeinek.Legyen szó teher- vagy személygépjárműről, minden vásárlójukat kiváló minőségű alkatrészekkel látják el. Rendelkeznek minden európai és ázsiai márkával, melyeket a világ szinte minden országában forgalmaznak.Feszítőgörgőkből és kerékcsapágyakból több gyárnak is eredeti alkatrész beszállítója.

 

 

A Sachs a világ számos vezető autógyártójának kiemelt partnere. Több mint 90 éve vesz részt a különböző versenysorozatokban. A Sachs által szponzorált csapatok sorozatos bajnoki címei mind a csúcsminőséget igazolják. Jó példa erre a 2007-es Dakaron VW Touareget vezető négyszeres Dakar-győztes finn Ari Vatanen, akinek kocsijához a hidraulikus vezérlésű kuplungot szállította. De Sachs fejlesztés a versenysportban alkalmazott magas teljesítményű karbon kuplung rendszer is.

 

A Selenia a Petronas egyik termékcsaládja. Szorosan együtt dolgozik az autóiparral és a nehéziparral és próbálja kielégíteni a piaci igényeket. Az ügyfeleknek kínált minőségi termékei, garantálják a kivételes teljesítményt és a hosszan tartó megbízhatóságot. És nem utolsó sorban figyelembe veszi a szigorú környezetvédelmi előírásokat is. Természetesen rendelkezik és megfelel minden nemzetközi szabványnak. Főbb partnerei között tudhatják, mint beszállítók FIAT, Lancia,Alfa.

 

 

Az SKF Csoport a világpiac vezető szállítója a csapágyak, a tömítések és a kenéstechnikai rendszerek körébe tartozó termékek, megoldások és szolgáltatások területén. A svéd SKF csapágygyártó cégből nőtte ki magát napjainkra komplex megoldásokat szolgáltató nagyvállalattá. OE alkatrész beszállítója valamennyi jelentősebb globális autógyártónak. Az SKF kiemelt hangsúlyt fektet a kutatásokra, így jelentős részt mondhat magáénak a közvetlen gyártói fejlesztésein alapuló, pótalkatrész forgalmazás terén is.

 

 

A termékcsalád következetesen ragaszkodik a Valeo elnevezésben rejlő üzenethez. Tegyen próbát a Valeo fejlesztéseivel, az utólag beszerelhető tolató radarral, vagy a Silencio ablaktörlőkkel, mely már megjelenésében is hordozza a gyári fejlesztés eredményeit. A Valeo név a versenysportban sem ismeretlen fogalom.A 24 órás Le Mans-i versenyeken induló autók támogatója és alkatrész beszállítója.

 

 

A MANN-FILTER márkanév a MANN+HUMMEL vállalat része. A MANN+HUMMEL vezető fejlesztési partnere és gyári beszállítója a nemzetközi autóiparnak. A MANN+HUMMEL olajszűrő termékek a legmagasabb minőségi szabványok szerint készülnek. Ez igaz a gyári beszállításhoz előállított termékeinkre (OE, mint Original Equipment - eredeti alkatrész), amelyeket szinte minden vezető autógyár részére szállítunk és igaz az alkatrészként MANN-FILTER márkanév alatt forgalmazott termékeinkre is.

 
A csúcsteljesítmények sora az, ami a VARTA-t kitünteti. A maximalista minőségszabványok nem hagynak helyet kompromisszumok számára. Ehhez minden tudásunkat bevetjük, hogy időtálló innovációt alkossunk. Így Önnek mindig műszaki csúcsteljesítményre képes akkumulátorokat kínálhatunk, melyek még nagyobb teljesítményt és megbízhatóságot garantálnak, 
és amelyek növelik előnyünket versenytársainkhoz képest.
 
 

A Gazprom, (oroszul: Газпром; teljes neve: Открытое Aкционерное Oбщество Газпром, Otkritoje Akcionyernoje Obscsesztvo Gazprom) a legnagyobb orosz vállalat, a világon a harmadik. A Gazprom a világ legnagyobb földgázkitermelője. A cég az orosz földgáztermelés körülbelül 93 százalékát adja, valamint 28 800 km³ tartalékkal rendelkezik. A Gazprom 2004-ben (a Stockmann-gázmezővel együtt) a világ földgáz tartalékának 16 százalékával rendelkezett.
A 2004-es év végére, a Gazprom volt az egyedüli földgáz ellátója Bosznia-Hercegovina, Észtország, Finnország, Macedónia, Lettország, Litvánia, Moldova és Szlovákia államoknak, valamint 97 százalékban biztosította Bulgária, 89 százalékban Magyarország, 86 százalékban Lengyelország gázellátását. Csehország ellátásának közel háromnegyedét adja, Törökországnak 67, Ausztriának 65, Romániának 40, Németországnak 36, Olaszországnak 27, illetve Franciaországnak 25 százalékát. Az Európai Unióba érkező földgáz 25 százalékát a Gazprom biztosítja. A Gazprom rendelkezik a világ leghosszabb csővezeték-hálózatával.

 

Xado Technológia

XADO Revitalizant a motor hőjét és az olajban levő mikroszkopikus fém részecskéket kihasználva egy fém - kerámia felületet hoz létre, ami sokkal simább és keményebb mint az eredeti fém alkatrész. A kezelt alkatrész jobb állapotú lesz, mint az új korában, és jelentősen lassul az elhasználódás folyamata a jövőben. A XADO-val kezelt motor ezáltal kisebb belső súrlódású és gazdaságosabb lesz.

Mi is a XADO?

XADO Revitalizant NEM  olajadalék!! A XADO Revitalizant NEMbefolyásolja az olaj karakterisztikáját vagy viszkozitását, habár az olajat használjuk, hogy a XADO eljusson a motor mozgó alkatrészeihez. Ott a motor mozgó alkatrészei által generált hő és súrlódás elindít egy folyamatot, amely ötvözi az olajban lévő mikroszkopikus fém részecskéket és a XADO hatóanyagát.

 A XADO és a fém részecskék fém-kerámia, azaz CERMET (ceramic / metal) réteget hoznak létre, ami beleötvöződik a motor alkatrészeinek fém felületébe. Ez az új fémkerámia felület sokkal keményebb (XADO CERMET felület Rockwell értéke 320 (fém = 90; gyémánt = 420)) és simább mint az eredeti fém alkatrész, és megmarad minimum100,000 - 150,000 kilométeren keresztül.

 Ezen fémkerámia felület hatására a motorban a súrlódás kisebb lesz, ezáltal a motor kisebb hőmérsékleten, és gazdaságosabban tud üzemelni. A XADO egy tökéletesen sima felületet hoz létre azáltal, hogy feltölti a fém alkatrészek mikro-sérüléseit, amiket a használat során a kopás okoz. Ezáltal a XADO növeli a kompressziót, csökkenti a fogyasztást, a zajt, a rezonanciát, és a káros anyag kibocsátást, valamint növeli a motor élettartalmát és tartósságát.

A XADO ott fejti ki hatását, ahol nagyobb a súrlódás. Amikor az új felület létrejön, és a súrlódás csökken, akkor a folyamat is megáll. Ez egy önhatároló folyamat, az új réteg növekedése csak addig tud folytatódni, amíg annak vastagsága pont ideális lesz és ezáltal a súrlódás a legkisebb. A XADO-nak nincs befolyása sem az üzemanyagra sem az olajra, azokkal nem lép reakcióba és nem módosítja azok tulajdonságait. A XADO egy fémkerámia bevonatot létrehozó anyag és nem kenőanyag.

 Kezelés előtt  és után
 kezelés előtt  kezelés után

 

_____________________________________________________________________________

 

Bemutató kisérlet:

1, Egy csapágy gördülőpályáját metszőkéssel megsértettük. Megjegyzendő, hogy bőven méretezett hibahelyeket készítettünk, vagyis azok sokkal nagyobbak, mint az alkatrész felületén annak tényleges működése során keletkező sérülések. Az ilyen hibahely koncentrátor; az alkarész roncsolódását okozhatja.

2, A csapágy gördülőpályájának részlete. A kiindulási, gyárilag készült felület érdes, maró szerszám mély nyomaival. Középen látható egy pontszerű, speciálisan a vizsgálat számára készült, 0,5 mm átmérőjű és max. 0,7 mm mélységű hibahely.

A csapágyat megtöltöttük erősen (80%-ig) kopott egységekhez tervezett XADO Repairing Grease javítózsírral.

 
A zsírral kitöltött működő csapágyat 15 percen keresztül 8000 N erő hatásának tettük ki, 1000 ford./perc forgási frekvenciánál.
Maga a revitalizálás a csapágy működése alatt történik meg – ez azt jelenti, hogy a súrlódó felületen lévő hibahely megszűnik egy védő kerámia-fém bevonat képződésével. A képeken látható a kísérlet eredmény

csapágy ugyanazon részlete 15 perces, XADO Repairing Grease javítózsírral végzett működés után. A kerámia-fém réteggel módosított felület sima és üvegszerű. Teljesen eltűntek a gyárilag előállított bevésési nyomok. A kráter széleit fedő képződmények emlékeztetnek a szakadék szélén felhalmozott hókupacokra. Világosan látható, hogy a hibahely megszűntetése a szélektől kiindulva halad előre a közép felé, fokozatosan kitöltve a krátert.

_____________________________________________________________________________

A fémkerámia felületképző anyagokat először a hadiiparban alkalmazták. Alkalmazzák ma is a  belsőégésű motorok, hajtóművek, csapágyak kopásállóságának növelésére és a kopott fegyvercsövek felújítására. 


A revitalizálás jelensége ma már a tribológiai tudományok elismert eljárása.
Bővebben itt olvashat a tudományos háttérről


Egy kis történelem:

Az ötvenes évek vége felé, valahol Szibériában egy geológus mérnők csoport új jelenséget lett figyelmes, amikor mélyfúrást végeztek a földkérgében, Ezen expedíció alatt feltűnt, hogy amikor egy bizonyos mélységben fúrtak, a fúrók nem koptak el, ahogy az szokott. Sőt ellenkezőleg, úgy néztek ki, mintha vadonatújak lennének. Tudományos vizsgálat eredmény az volt hogy az ásványok bizonyos kombinációja, valamint ezen ásványok mikroszkopikus őrleménye és a súrlódásból keletkezett energia egy csodálatos kémiai reakciót képes létrehozni.
Ez a kémiai reakció valójában megváltoztatja a fém felületének szerkezetét és egy kerámiaszerű anyagot hoz létre. Az új felület ezek után képes tovább gyarapodni a parányi fém részecskékből, amik a kenőanyagban megtalálhatóak. A fémfelület ezen helyreállítása megnyitotta az utat az elhasznált részek "felújításának" és "feljavításának" ami az eredeti fémnél sokkal keményebb és simább "fém-kerámiá"-nak köszönhető. Ezáltal jelentősen csökken a felület súrlódása és megnövekszik az élettartam.
Ez a felfedezés az Oroszok titka maradt a szovjet időkben. Az Orosz kutatók folytatták a fejlesztéseket és a védelmi minisztériummal karöltve sikeresen alkalmazták a Tengeri Flottánál és más katonai egységeknél. Az új technológiát sikeresen alkalmazták motorok, váltók, csapágyak javítására, felújítására, azok szétszerelése nélkül. Még a nukleáris tengeralattjárók törzsének bevonatára is használták, hogy javítsák azok áramlás dinamikáját. A 90-es évek elején a Szovjetunió összeomlása után a technológiát a tudományos világ is megismerhette. Xado birtokolja a technológia szabadalmát és a tapasztalt kutatókat, ami szükséges volt, hogy a Xado legyen a világelső a nano-részecskéken alapuló súrlódáscsökkentő és regeneráló technológiában. A Xado kutatók töretlenül folytatják a kutatásokat a belső veszteségek csökkentésén alapuló energiatakarékosság és erőforrás megóvás terén.

A konszern kutatóinak legértékesebb fejlesztése továbbra is a revitalizáló készítmények. Ennek a találmánynak köszönhetően új utak nyíltak meg a motor és átviteli olajok összetételének fejlesztésére is. A Xado olajok a gépjármű tulajdonosok régi álmát váltja valóra: sikerült, olyan olajat létrehozni, amely meggátolja az alkatrészek súrlódó felületének kopását.
Ez a munka a nyugati partnerek általános elismerését váltotta ki, aminek eredményeképpen egy nemzetközi kooperáció jött létre a a XADO olajok további fejlesztésére.
2004-ben a konszern elkezdte gyártani és értékesíteni a revitializáló adalékot tartalmazó olajokat. Állíthatjuk, hogy jelenleg ezek a legjobb motor, és átviteli olajok. A revitalizáló komponens jelenléte javítja az alkatrészek állapotát, ezáltal a xado olajok egyedülállóak és felülmúlhatatlanok.
A XADO termékek használata gyorsan elterjedt a világ több mint 120 országában és most már a FOREX kft. jóvoltából Magyarországon is elérhetőek.

 

 

Az akkumulátorok élettartamát az igénybevétel és a nyári meleg teszi próbára. Az első hidegben derül azonban csak ki, hogy az Ön járművében milyen állapotban van az autó indítási energiáját adó akkumulátor.
A Rocket akkumulátor tervezésekor olyan hővédelmi rendszert építettek be, amely ellenállóbbá teszi az akkumulátort a meleggel szemben. Ennek az a lényege, hogy miután a lemezekre felkerül az aktív anyag,akkor ennek a felületére úgynevezett "Spun bounded" réteget ragasztanak fel. Ez ellenállóvá teszi az akkumulátort a túltöltéssel és a magas hőmérséklettel szemben. Hiszen megakadályozza az aktív anyag leválását. Ennek hatékonyságát vizsgálták, a teszt eredmények itt tekinthetők meg.
Picture
 
01 - Központosított öntött akkumulátorlemez hidalások
02 - Exkluzív szabadalmaztatott folyadék-gáz szeparátorok
03 - Lángfogó
04 - Hegesztett fedél
05 - Folyadéksűrűség-mérő (varázsszem)
06 - Alacsony ellenállású tasakszeparátor
07 - Polipropilén doboz
08 - Nagy tisztaságú ólom-kalcium rács
Picture
 

További jellemzők:

Picture
 
A savszint 10 mm-rel magasabb, mint a versenytársak házai esetében. Így a szükséges savmennyiség a magas hőmérséklet által kiváltott párolgás okozta vízfogyás esetén is megmarad.
 

 

 

Amit érdemes tudni az OPTIMA akkumulátorokról

Az OPTIMA gyártásának történeti előzményei:
1972, Donald H. McClelland and John L. Devitt szabadalmat ad be a gondozás mentes ólom-savas  akkumulátor technológiára.
1973 –ban a Denveri Gates Rubber vállalat, belekezd az első teljesen zárt ólom-savas technológiájú akkumulátor kifejlesztésébe és ennek eredményeképpen megszületik a SPIRALCELL technológiájú akkumulátor  amit 1975-ben szabadalmaztatnak is.
1984-ben a Gates Rubber vállalat megalapítja a SLI (starting/indítás, lighting/világítás, ignition/gyujtás) akkumulátor project csapatát. Kezdetben főleg ipari és katonai célokra fejlesztettek és az elért eredményeket átültették a lakossági felhasználású –autó, teherautó, hajózás- akkumulátorgyártásba.
1987-ben elkezdik gyártani az első AGM technológiájú OPTIMA akkumulátorokat szgk részére.
1990-ben a Gates Rubber vállalat megalapítja az önálló OPTIMA akkumulátor vállalatot. A kezdeti disztribúcios nehézségek ellenére 1993-tól töretlen sikereket ér el az Optima márka mindenütt a világon.
2000-ben a Johnson Controllshoz kerül az Optima Márka teljes egészében.
2004-ben az Optima kiemelt beszállítója lesz a Ford autógyárnak.
2011-ben az OPTIMA bemutatja a 2004-től gyártott TOYOTA PRIUS-ok számára készült az első  csereszabatos akkumulátort, amely AGM technológiával készült.

Miért vásároljak OPTIMA akkumulátort?
Az OPTIMA akkumulátorok már megjelenésükben is eltérnek a többi korszerű márkától.
Az újdonság valójában a teljesen új szerkezetnek és a merőben más gyártási technológiának köszönhető. A hagyományos akkumulátorok síklemezes szerkezettel szereltek míg, az OPTIMA akkumulátorok tekercselt elektródájú spirálcellás szerkezete nem tartalmaz folyékony elektrolitot. A tekercselt cellaszerkezetnek köszönhetően adott térfogatba sokkal nagyobb felületű vékonyabb, ugyanakkor teherbíróbb lemezfelületet állítottak elő expandáló eljárással. Ennek egyenes következménye, hogy az indítóáram szolgáltató képesség a lemezfelülettel arányos.  Az OPTIMA 56 Ah-s méretű akkumulátora 0ºC-on 1050A, -18ºC-on 850A leadására képes.
A tekercselt aktív ólomlemezek között üvegszál szövetet csavarnak, amelybe felitatják a működéshez nélkülözhetetlen  elektrolitot.  Az AGM technológiának köszönhetően az OPTIMA akkumulátorok abszolút karbantartás-mentesek mert a lemerülés-feltöltés következtében keletkező vegyi gázok távozását az üvegszövet szigetelőanyagok meggátolják és ezáltal újra nedvességgé alakulnak vissza. Ezt a folyamatot gázrekombinációnak nevezzük. A biztonság kedvéért azért elhelyeztek az akkumulátor tetején 2 db biztonsági szelepet ha véletlenül valami oknál fogva túltöltés lépne fel akkor a fokozott gőzképződés az automata szelepeken tudnak kiszellőzni. Ugyanakkor e szelepek normál esetben meggátolják az elektrolit kipárolgását.
Az OPTIMA akkumulátorok a spirálcellás szerkezetnek köszönhető nagyon jól ellenállnak a  rázkódásnak is, így a hagyományos akkumulátornál alkalmazott iszaptérre nincsen szükség. A gyári adatok alapján az OPTIMA 3-szor hosszabb ideig ellenáll a rázó igénybevételnek, mint amit az erre vonatkozó szabvány előír.
Az OPTIMA akkumulátorok 250 napig 23 ºC-on raktározva a tényleges tároló képességük  több mint 50%-át megőrzik az eredeti értékhez képest. Míg a hagyományos szerkezetű akkumulátorok hasonló feltételek mellett már csak 18%-ot tudnak leadni eredeti teljesítményükből.
Az OPTIMA akkumulátorok élettartama 12000 ciklus (12000szer lehet teljesen lemeríteni és újra feltölteni mielőtt végleg megadná magát az akkumulátor), amely közel háromszorosa egy hagyományos ólom-savas, síklemezes akkumulátorénak. Míg a hagyományos szerkezetű akkumulátorok átlag élettartama 3-4 év addig a Magyarországon hetedik éve jelenlevő OPTIMA esetén még nem meghatározható, hogy mikor is kell őket kicserélni.

Röviden összefoglalva azoknak ajánlott akiknek
·         Adott kapacitásból nagyobb teljesítményre van szükségük
·         Tovább akarnak egy akkumulátorral autózni, mint a garancia idő lejárta
·         Hajóikban lakókocsijaikban nem tesz jót a savgőzös kipárolgás
·         Nagyon sok feltöltés és lemerítésben lesz része munka közben az akkumulátornak
·         Nagy főleg ipari területen jelentős rázkódásnak lesz kitéve az akkumulátor
·         Autó hifiknél kifejezetten ajánlott

A LUKOIL-t 1991-ben hozta létre a Nyugat-szibériai Langepasz, Uraj és Kogalim városokban működő olaj- és gáztermelő vállalatok egy csoportja. Ezeknek a városoknak a kezdőbetűiből jött létre a LUK mozaikszó. A LUKOIL, a világ egyik legnagyobb olajvállalataként, „A fúrótoronytól a töltőállomásig“ elv szerint működik, ami azt jelenti, hogy petróleum termékek előállításával, finomításával, nagy- és kiskereskedelmi értékesítésével foglalkozik. A LUKOIL vezeti az orosz ipart a petróleum termékek kutatása, gyártása, finomítása és forgalmazása terén. Az olajak és kenőanyagok gyártása és értékesítése fontos része a LUKOIL üzleti tevékenységének. 2005-ben létrejött a 100%-ban a LUKOIL tulajdonában lévő LLKInternational (LUKOIL Lubricants), ezáltal a kenőanyagok önálló üzletággá váltak. A LUKOIL Lubricants olyan termékek széles skáláját állítja elő, amelyek kielégítik a jármű- és berendezésgyártók legmagasabb szintű üzemi követelményeit és előírásait.

2013-ban a LUKOIL megvásárolta az osztrák OMV kenőanyag-üzletágát. Minden termék, az OMV fonomítójából érkezik Ausztriából!!!

A cég a legmagasabb osztályú olajok és kenőanyagok gyártásával és forgalmazásával foglalkozik az ipar és a motorizálás területén.

Az ORLEN OIL ajánlat a következőket tartalmazza :
- legmagasabb szintű autóipari olajok - PLATINUM
- széles körű ORLEN OIL autóipari olajok
- tehergépjármű- és buszmotorolajok
- AGRO olajok a mezőgazdaság, az erdőgazdálkodás és a kertészet számára
- építőipari gépek és kemény berendezések olajjai
- ipari olajok (hidraulikus, fogaskerék, kioltás)
- technológiai olajok (emulgeáló, antiadhéziós, feldolgozás)
- műanyag zsírok
- folyadékok
- Platinum HATÁS autó kozmetikumok és más termékek
- oldószerek.

A kenőanyag piac dinamikus változásainak megválaszolásához az ORLEN OIL proaktív módon együttműködik a vezető nemzetközi és lengyel kutatóközpontokkal, hogy új, kiváló minőségű termékeket indítson el. A vezető kenőanyaggyártó pozíciója az ORLEN OIL-t a technológiai trendek állandó felügyeletéért felelősvé teszi, hogy azonnal képesek legyenek az ajánlatoknak a piac új követelményeihez igazodni, az Európai Unióban a következő kipufogógáz-tisztasági szabványnak (EURO5) és egyéb követelményeknek való megfeleléshez kapcsolódóan.
A vállalat rendelkezik a Bureau Veritas Certification Polska vezetési rendszer tanúsítvánnyal a vezetési rendszerekhez:
Minőség ISO 9001: 2015 szerint (akkreditációk: PCA - Polish, UKAS - British).
Környezetvédelem az ISO 14001: 2015 szabvány szerint (akkreditációk: PCA - Polish, UKAS - British).
Egészség és biztonság a PN-N-18001: 2004 (PCA akkreditáció - lengyel).
Az AQAP 2110: 2009 ("A minőségbiztosításra, a tervezésre, a K + F-re és a gyártásra vonatkozó követelményeknek") igazolására vonatkozó tanúsítványt a kémiai termékek, kenőanyagok és olajbázisok gyártására és értékesítésére vonatkozó tanúsítvánnyal igazolják; vegyi, finomítói és kőolajtermék-forgalmazás termékek hazai és nemzetközi piacokon, K + F kenőanyagok és vegyipari termékek, valamint műszaki tanácsadás.

 

 

 

 

Az ORLEN OIL által kínált legmagasabb minőséget az elismert járműgyártók (köztük a Mercedes-Benz, a Volkswagen, a Volvo, a BMW, az MAN, a Porsche) és az ipari gépek (Flender, Denison, Siemens) jóváhagyásával is megerősítik.

Az ügyfelek elégedettségének maximalizálása érdekében a vállalat elindított egy speciális POWER SERWIS olajszolgáltatást, amely az ügyfél megoldja a kenőanyagok kiválasztásával kapcsolatos összes problémát
 

Zap gyárat 1925-ben német tulajdonosok alapították, és az akkumulátorok gyártása azóta is folyamatos.

A több mint 80 éves tapasztalatnak, és a legújabb gyártási technológiáknak köszönhetően a márkanevet 

Európa szerte a legmagasabb minőségű akkumulátorok között tartják számon. Portugáliától Svédországon át Oroszországig kedveltek és elismertek a ZAP termékek, sőt néhány dél-amerikai és afrikai országba is exportálnak. 

A gyár a következő minőségi tanúsítványokkal rendelkezik: ISO 9001, ISO/TS 16949, ISO 14001, VDA 6.1, QS 9000, GOST. Az indító akkumulátorok teljes skáláját forgalmazzuk a 35Ah-tól a 230Ah-ig. 

Termékeink között minden méret megtalálható, így a japán típusok valamennyi változata is. Akkumulátoraink szavatossági ideje 24 hónap.Garancia 12 hónap.