Motorolaj Specifikációk


ACEA motorolaj specifikációk:
Európában a vezető európai autógyártókat tömörítő ACEA (Association des constructeurs Européens d’Automobiles) határozta meg a motorolajok kategorizálási rendszerét, amely szerint a benzinüzemű autókban használt motorolajokat "A" betűvel, a dízelmotorok kenőanyagait "B" betűvel, a haszongépjárművek motorolajait pedig "E" betűvel jelölik. Létezik továbbá egy "C" betűvel jelölt kategória, amely az alacsony SAPS tartalmú vagy a dízel részecskeszűrővel kompatibilis termékekre vonatkozik.
ACEA A1/B1:
Kifejezetten energiatakarékos kategória. Csökkentett belső surlódású, alacsony üzemi viszkozítású motorolajjal üzemeltetethető motorokhoz fejlesztették ki. (nem használható minden motorhoz)
pl.: Castrol Magnatec A5 5W-30, Eni i-Sint Tech ECO F 5W-20, Eurol Ecopower 5W-20,
Eurol Fluence FE 5W-30, Eurol Fortence 5W-30, Mannol O.E.M. FORD/VOLVO
ACEA A3/B3:
Nehéz üzemi körülmények és intenzív terhelés mellett használt motorok teljesítmény kategóriája.
pl.: Mannol Defender 10W-40, Mobil Super 2000 X1 10W-40
ACEA A3/B4:
Az A3/B3-hoz képest növelt dugattyúgyűrű beragadás elleni védelmet és dugattyú tisztasági előírásokat teljesítő kategória. Általános előírás növelt teljesítményű Ottó-motorokhoz és közvetlen befecskendezésű dízel motorokhoz.
pl.: Aral Blue Tronic 10W-40, Mannol Classic 10W-40, Eurol Turbosyn 10W-40, BP Visco 3000 10W-40,
Eni i-Sint 10W-40, Eneos Premium 10W-40, Shell Helix HX7 10W-40, Mobil Super 3000 X1 5W-40
ACEA A5/B5:
Az ACEA A3/B3 illetve A3/B4-nél szigorúbb követelmény rendszerű, energiatakarékos kategória. Kifejezetten az alacsony surlódású, kis viszkozítású motorolajok előírása. Nagy fajlagos teljesítményű motorok üzemeltetésére szolgál.
pl.: Castrol Magnatec A5 5W-30, Eni i-Sint FE 5W-30, Fuchs Titan Supersyn F ECO DT 5W-30, Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
ACEA C1:
Alacsony belső surlódású, alacsony HTHS viszkozítású, energiatakarékos kategória.
pl.: Eni i-Sint Tech M 5W-30, Eurol Excence 5W-30
ACEA C2:
A C1 kategóriával megegyező motorikus kövelemény rendszerű, alacsony HTHS viszkozítású, de a szulfáthamu, kén és foszfor tartalomra enyhébb előírású kategória.
pl.: Eni i-Sint FE 5W-30, Eurol Fluence FE 5W-30, Total INEO ECS 5W-30, Mobil1 ESP Formula 5W-30,
Mannol O.E.M. PEUGEOT/CITROEN
ACEA C3:
A C1 kategórián alapuló követelmény rendszerű, de a szulfáthamu, kén és foszfor tartalomra enyhébb előírású, magas HTHS viszkozítású motorolaj kategória.
pl.: Castrol Edge Titanium 5W-30 C3, Mobil1 ESP Formula 5W-30, BP Visco 5000 C 5W-40, Shell Helix Ultra ECT 5W-30
ACEA C4:
Stabil viszkozítású, alacsony szulfáthamu tartalmú, magas HTHS viszkozítású motorolaj kategória.
pl.: Eurol Actence 5W-30, Eni i-Sint Tech R 5W-30, Fuchs Titan GT1 PRO C4 5W-30

API motorolaj specifikációk:
Az Egyesült Államokban elfogadott és az Amerikai Kőolajipari Intézet (American Petroleum Institute) által közzétett osztályozás két csoportba sorolja a motorolajokat: "S" a benzinüzemű motorokhoz; "C" a dízelüzemű motorokhoz. Az S vagy C betű után következő második betű a kenőanyag teljesítményét jelöli (pl. SJ).
API SN:
2010-ben lépett életbe, a magas etanol tartalmú benzinnel működő motorok kenőanyaga.
pl.: Castrol Edge Titanium 5W-30 C3, Eneos Sustina 5W-30, Eurol Turbo DI 5W-40, LIQUI-MOLY LEICHTLAUF HIGH TECH 5W-40
API SM:
2005-ben lépett életbe, a legszigorúbb követelmény rendszert kielégítő teljesítményszint.
pl.: BP Visco 5000 C 5W-40, Motul 8100 Eco-Clean 5W-30
API SL:
2001 őszétől érvényes, az API SJ rendszer szigorításán alapuló teljesítményszint.
pl.: BP Visco 3000 15W-40, LIQUI-MOLY Synthoil Race Tech GT1 10W-60
API SJ:
1996-ban lépett életbe, amerikai benzines teljesítményszint. Jelentős magas hőmérsékletű lerakódás csökkenés, jobb vízösszeférhetőség, alacsony kéntartalom és illékonyság, illetve növelt üzemanyag-takarékosság jellemzi.
pl.: Ford Formula S/SD 5W-40, LIQUI-MOLY Molygen 15W-50

Gépgyártói specifikációk:

VW 504.00/507.00:
Univerzális motorolaj specifikáció, amely helyettesíti az alacsonyabb műszaki tartalmú specifikációkat. Hosszú olajcsere peridóus jellemzi, a részecskeszűrős járművekhez kötelező.
pl.: Castrol Edge Titanium 5W-30 LL, Mobil1 ESP Formula 5W-30, Motul Specific VW 5W-30, Eni i-Sint 5W-30, Eurol Syntence 5W-30
VW 502.00/505.01:
A PD dízelek specifikációja. Turbófeltöltött benzinmotorokhoz. Az új Common-Rail dízelmotorok minimális követelményrendszere.
pl.: Mobil Super 3000 XE 5W-30, Eurol Turbo DI 5W-40, Aral High Tronic 5W-40, Repsol Elite TDI 5W-40
VW 502.00/505.00:
Növelt stabilitású motorolaj-specifikáció benzinmotorokhoz és közvetett befecskendezésű dízelmotorokhoz.
pl.: Eni i-Sint 5W-40, Eurol Super Lite 5W-40, Shell Helix Ultra 5W-40
VW 501.01/505.00:
2003 előtt gyártott személygépkocsikhoz ajánlott.
pl.: BP Visco 3000 10W-40, Mannol Defender 10W-40

GM DEXOS2
(Opel, Vauxhall): A legújabb motorolaj specifikáció dízel- és benzinmotorokhoz Európában. A dízelmotorok "Factory Fill" olaja. SAE 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40
pl.: Eni i-Sint MS 5W-30, Mobil Super 3000 XE 5W-30, Opel 5W-30
GM-LL-A-025:
benzinmotorokhoz
pl.: Aral Supertronic G 0W-30, Eni i-Sint Tech G 5W-30
GM-LL-B-025:
dízelmotorokhoz
pl.: Aral Supertronic G 0W-30, Eni i-Sint Tech G 5W-30

FORD WSS M2C 913-D:
Helyettesíti a 913-B és 913-C specifikációkat. A 2002 után gyártott Ford Transit 2.2 Duratorq-TDCI motoros haszonjárművek kizárólagos specifikációja. ACEA A5/B5, SAE 5W-30
pl.: Eurol Fortence 5W-30, Castrol Magnatec A5 5W-30, Fuchs Titan Supersyn F ECO DT 5W-30
FORD WSS M2C 913-C:
2009-ben vezették be. Helyettesíti a 913-A és 913-B specifikációkat. Általános követelmény rendszere: ACEA A5/B5.
pl.: Eni i-Sint Tech F 5W-30, Fuchs Titan Supersyn F ECO DT 5W-30
FORD WSS M2C 913-B:
Benzin és dízelmotorok első feltöltésű motorolaj specifikációja.
pl.: Castrol Magnatec A5 5W-30, LIQUI-MOLY Leichtlauf Special F 5W-30
FORD WSS M2C 913-A:
Benzin és dízelmotorok szerviz motorolaj specifikációja.
pl.: LIQUI-MOLY Leichtlauf Special F 5W-30

RENAULT RN0720:
Dízel részecskeszűrős gépkocsikhoz. ACEA C4 és gyári Renault tesztek.
pl.: Eni i-Sint Tech R 5W-30, Fuchs Titan GT1 PRO C4 5W-30
RENAULT RN0710:
ACEA A3/B4 (0W-40, 5W-40) vagy A5/B5 (5W-30)
pl.: Eneos Premium Hyper 5W-40, Fuchs Titan GT1 5W-40, Elf Evolution SXR 5W-30, Eurol Super Lite 5W-40, Mobil Super 3000 X1 5W-40
RENAULT RN0700:
ACEA A3/B4 vagy A5/B5
pl.: Fuchs Titan GT1 5W-40, Elf Evolution SXR 5W-30, Mobil Super 3000 X1 5W-40

PSA B71 2290 / B71 2288:
2009-ben bevezetett specifikáció. ACEA C2 (B712290) és ACEA C3 (B712288).
pl.: Eurol Fluence FE 5W-30 (B712290), Mannol Diesel TDI 5W-30 (B712290), Mobil1 ESP Formula 5W-30
PSA B71 2294 / B71 2292:
2009-ben bevezetett specifikáció. ACEA A3/B4 és járulékos PSA teszt.
pl.: Total Quartz Diesel 7000 10W-40 (B712294)
PSA B71 2295 / B71 2291:
1998 előtt gyártott személygépkocsit motorolaj specifikációja.
pl.: LIQUI-MOLY Touring High Tech 15W-40
PSA B71 2296 / B71 2293:
2009-ben bevezetett specifikáció. ACEA A3/B4 és járulékos PSA teszt.
pl.: Eurol Super Lite 5W-40 (B712296), Mobil Super 3000 X1 5W-40 (B712296)
PSA B71 2300:
2010-ben bevezetett specifikáció, mely a B71 2291, 92 és 93 helyettesítésére szolgál.
pl.: Total Quartz Diesel 7000 10W-40
PSA B71 2297:
2010-ben bevezetett specifikáció, a B71 2288 helyettesítésére.
pl.: Mobil1 ESP Formula 5W-30

BMW LL-04:
Longlife olaj. ACEA C3. 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40
pl.: Eni i-Sint MS 5W-40, Aral Supertronic Longlife III 5W-30, Eneos Premium Hyper 5W-40
BMW LL-01:
Longlife olaj. ACEA A3/B4
pl.: Aral Supertronic G 0W-30, Eneos Premium Hyper 5w-40
BMW LL-01 FE:
ACEA A5/B5
pl.: Eurol Fluence FE 5W-30
BMW LL-98:
ACEA A3/B3, SAE 5W-40

MB 229.51:
Alacsony hamutartalmú, magas teljesítményszintű motorolaj.
pl.: BP Visco 5000 C 5W-40, BP Visco 7000 5W-30, Castrol Edge Titanium 5W-30 C3, Aral Supertronic Longlife III 5W-30, Eneos Premium Hyper 5W-30, Mobil Super 3000 XE 5W-30, Motul 8100 X-clean 5W-40
MB 229.5:
Magas teljesítményszintű motorolaj, dízel- és benzinmotorokhoz. ACEA A3/B4 és járulékos Daimler AG teszt.
pl.: Aral Supertronic G 0W-30
MB 229.31:
Alacsony hamutartalmú motorolaj.
pl.: Mobil Super 3000 XE 5W-30, Aral High Tronic 5W-40, Motul 8100 X-clean 5W-40, Eurol Turbo DI 5W-40
MB 229.3:
Többfokozatú motorolaj benzin- és dízelmotorokhoz.
pl.: Eni i-Sint 5W-40
MB 229.1:
Többfokozatú motorolaj benzin- és dízelmotorokhoz.
pl.: Aral Blue Tronic 10W-40

A LEGÚJABB MOTOROLAJOK, AVAGY MI LESZ AZ 5W-30 UTÁN

 

A motorolaj előírások az elmúlt évek során jelentősen megváltoztak. Ma már az viszonylag általánosan ismertté vált, hogy a SAE 5W-30 viszkozitási osztályú motorolajok az általánosan használatosak.
A világ azonban e téren is folyamatosan változik és bizony a legújabb 1-2-3 éves gépjárművek már nem a 10 éve kitalált motorolajakat igénylik. Vagy, ha 5W-30 maradt az előírás, akkor azok teljesítményszintje nem egyezik meg a régebbi tervezésű motorolajjal. Nézzük mi is van pontosan:

Az ACEA (Európai Autótervezők Szövetsége) által létrehozott kenőanyag teljesítményrendszer 1996-ban került bevezetésre.

Az ACEA két motorolaj kategóriát különböztet meg, ebből a „hagyományos” személy- és
kishaszongépjárművek motorolajai az úgynevezett “Ax/Bx” osztály.
Ezek 2016 decembertől az ACEA A3/B3, ACEA A3/B4, és ACEA A5/B5. (az ACEA A1/B1 átmenetileg kivezetésre került)

Külön kategória a kipufogógáz utókezelő berendezéssel (dízel részecskeszűrős DPF, SRC, stb.)
ellátott gépjárművekhez ajánlott motorolajok kategóriája a “Cx” osztály, ezek a motorolajok
csökkentett hamutartalommal rendelkeznek.
Lehetnek alacsony “Low SAPS” vagy közepes “Mid SAPS”
(a SAPS a szulfáthamu, foszfor és kén szavakból áll).
Ezek 2016 decembertől az ACEA C1, ACEA C2, ACEA C3, ACEA C4, és új az ACEA C5.

(ACEA C5, https://olajshop.hu/MOBIL-1-ESP-X2-0W-20-1-L-Motorolaj )

 

Fontos még tudni, hogy a számjelzések sem minőségi emelkedést, sem más összefüggést nem takarnak. Vagyis pl. az ACEA C3 nem jobb, mint a C1, hanem teljesen más kenőanyag teljesítményszint.
A gépjárműgyártók folyamatos fejlesztésre késztetik a kenőanyag gyártókat és ezzel párhuzamosan a szabványokat is frissíteni kell. A szabványok jelzése nem változik, de a hozzá köthető kenőanyag teljesítmények, tulajdonságok jelentősen is változhatnak.
Ezért nem mindegy, hogy egy kenőanyagon feltüntetett szabvány melyik évben kiadott szabványt teljesíti.

 

 

Az ACEA kenőanyag szabványokat 2002, 2004, 2007, 2008, 2010, 2012, 2016-ban frissítették.
A régebbi termékek, melyek együttesen megfeleltek az ACEA C1/C2/C3/C4 és az ACEA Ax/Bx szabványoknak az akkor még érvényes előírásokhoz igazodtak.

A jelenleg érvényes változat a 2016-os, ezzel már bizonyos pontokon (pl. TBN adalék tartalom miatt) technikailag összeférhetetlenné vált a két szabványsorozat.

 

Az ACEA A3/B3 és A3/B4 minimális szulfáthamu tartalmának határa sokkal magasabb az ACEA Cx sorozat előírásaihoz képest, ezért együttes alkalmazása nem lehetséges. Lényegesen magasabbak a TBN határok, elvárások az ACEA Ax/Bx sorozat esetében, az ACEA Cx-hez képest, ami azt jelenti, hogy nagyrészt ezek már nem képesek teljesíteni az adott követelményeket, mert alacsony SAPS technológiával készültek.

A KÖVETKEZŐ GENERÁCIÓS MOTOROLAJOK:
A változás „motorja” továbbra is a károsanyag kibocsátás és az üzemanyag fogyasztás csökkentése.
Ebben az új motor konstrukciók egyik kulcsfontosságú alkatrésze a megfelelő kenőanyag. Ezekre az új fejlesztésű kenőanyagokra jellemző, hogy a SAE 5W-30-as viszkozitási osztály helyett inkább a SAE 0W-20, 0W-30-as osztályokba tartoznak. Tendencia, hogy a gépjárműgyártók felhagytak az általánosan is felhasználható motorolajak használatával, és egyre inkább az egyedi igényeikre paraméterezett és tesztelt kenőanyagot írják elő. Ebből következik, hogy a magasabb egyedi követelményszint miatt sok esetben csak a gépgyártói előírása lesz meg az adott kenőanyagnak, és nem feltétlen felel meg egy általános ACEA előírásnak, vagy más esetben azt túlteljesíti.
Egyre több esetben a gépgyártó a garancia feltételének szabja azt, hogy az általa kibocsátott előírást teljesítse a járműbe szervizeléskor töltött kenőanyag.
Ez körültekintőbb olajkiválasztást és sokkal többféle termék használatát vetíti előre.

GM / Opel motorolj szabványok és gyártói jóváhagyások


DEXOS I - a modern benzines GM és Opel motorok jóváhagyása
A GM Dexos 1 elsődlegesem a GM-LL-A-025, a GM6094M és a GM4718M előírásainak helyébe lép. Főként az Észak-Amerikai piacon használatos minősítés, az ott futó benzin-, gáz- és etanol-üzemű motorokhoz. De manapság már egyes Európai modellek esetében is eőrordul ennek a jóváhagyásnak az előírása.

Az új DEXOS 1 motorolaj szabványról bővebben IDE KATTINTVA olvashat.

DEXOS 2 és Dexos 2 Gen 2 - A modern GM és Opel dízel motorok jóváhagyása
Alapvetően a GM-LL A-025 és GM-LL B-025 jóváhagyások leváltására került bevezetésre. A 2009-től bevezetett szabvány benzines és a részecskeszűrővel vagy anélkül szerelt dieselmotorokhoz esetében is használható. Ez a szabvány a régebbi szabványok helyett is alkalmazható. Jellemző viszkozitási osztálya: 0W-40 és 5W-30. A Dexos 2 visszafelé kompatibilis a korábbi GM-LL-A-025 / GM-LL-B-025 előírásokkal és tökéletesen helyettesíti őket.

GM-LL A-025 - régebbi Opel és GM benzinmotorok jóváhagyása

A GM konszern 1995-től folyamatosan vezette be ezt a jóváhagyást, amely elsősorban az olajfogyasztás csökkentése érdekében magas (3.5 mPas) HTHS értéket és rendkívül alacsony párolgási veszteséget ír elő. Alkalmazható az Eco Service Flex rendszerrel szerelt benzinmotorok esetében is. A benzinüzemű motorokban használható GM LL A-025 jóváhagyásnak SAE 0W-30-as 0W-40-es 5W-30-as és 5W-40-es.

GM-LL B-025 - régebbi Opel és GM dízel motororok jóváhagyása

A GM konszern 1995-től folyamatosan vezette be ezt a jóváhagyást, amely elsősorban az olajfogyasztás csökkentése érdekében magas (3.5 mPas) HTHS értéket és rendkívül alacsony párolgási veszteséget ír elő. Alkalmazható az Eco Service Flex rendszerrel szerelt részecskeszűrő nélküli dieselmotorok esetében is. A diesel motorokban használható jóváhagyásnak SAE 0W-30-as és 0W-40-es, és ezen túl a SAE 5W-40-es olajok felelhetnek meg.

GM és Opel automata váltó folyadékok szabványai:

Dexron A típus,  Suffix A
Az 1957-ben bevezetett specifikáció. Megköveteli, hogy az olaj megfeleljen bizonyos kinematikus viszkozitási határértékeknek.

Dexron IID

A General Motors Dexron®-IID specifikációt 1975-ben bocsátották i. Az ATF hűtőkör korróziós követelményei nem szerepelnek a Dexron®-II-ben.

Dexron IIE

Az 1991-ben kiadott General Motors Dexron®-IIE jóváhagyás esetében jobb alacsony hőmérsékleti teljesítményt írt elő a Dexron®-IID-hez képest, 20 000 cP mínusz 40 ° C-on.

Dexron IIIF

A GM 1994-ben bevezetett automata sebességváltó olaj specifikáció. Dexron IID és IIE utódja.

Dexron IIIG

A Dexron III (F) automata sebességváltó folyadék. Ennek ugyanolyan alacsony hőmérsékleti jellemzői vannak, mint a Dexron IIE-nek, de az antioxidáns és a surlódáscsökkentő adalékokat módosították a IIE-hez képest. 1997-ben került bevezetésre.

Dexron IIIH

A Dexron III jóváhagyát 2003 júniusában vezették be a Dexron III G folyadék leváltására. MAgasabb Oxidáció stabiltással rendelkező alapolajból kerül előállításraik (Group 3). Az előírásoknak megfelelő olajok hosszabb karbantartási periódus elérhetőségét teszi lehetővé és jobb súrlódási tulajdonságokkal rendelkezik.  Jobb a habképződés szabályozása és hosszabb a folyadék élettartama.

Dexron VI

A Dexron IIIH helyére 2005-ben bevezetettjóváhagyás. Ez a jóváhagyás jobb viszkozitás staabilitást, oxidatív stabilitást és habzásgátló tulajdonságokat ír elő. A specifikációnak megfelelő automata váltó folyadékok hoszabb csereperiódus elérhetőségét teszik elérhetővé úgy, hogy mellette csökkentik a felületi surlódásból eredő energia elhasználódást.

VW CSOPORT (VW, AUDI, SKODA, SEAT) MOTOROLAJ SPECIFIKÁCIÓK

A VAG (Volkswagen,AUDI,SKODA,SEAT) olajspecifikációkról.
A lent leirtak tájékoztató adatok, mindenképpen olvasd el az útmutatót és nézd meg mit irnak elő az adott motorhoz, mert az a MÉRVADÓ!


VW 500.00
A legrégebbi specifikáció, amely a benzines és néhény diesel motorhoz ahol ezt külön előirták. Az ilyen specifikációjú olajat csak akkor érdemes használnod, ha valóban régi erőforrással rendelkezik a géped és ezt irták elő hozzá!

Viszkozitási osztályok: Nincsenek megadva

Ajánlott kenőanyagaink

VW 501.01
Alap specifikáció benzines motorokhoz az 500.00 leváltója, régebbi konstrukciókhoz.

Viszkozitási osztályok: 10W-40, 15W-40, 20W-40

Ajánlott kenőanyagaink

VW 502.00
Lényegében azonos a 501.01-es specifikációval, de tartalmazza a VR6-os motorokra is a gyári jóváhagyást. 

Viszkozitási osztályok: 0W-40, 5W-40, 10W-40

Ajánlott kenőanyagaink

VW 503.00
A specifikáció magában foglalja az összes benzines motort magában foglalja kiterjesztve a hosszú szervizperiódust, ami maximum 30000 km is lehet! VIGYÁZAT NEM VÁLTJA KI A 502.00jóváhagyást!! Az olaj igen nagy folyóképességű, kis viszkozitású, régebbi motoroknál ez hatalmas olajfogyasztáshoz, problémákhoz vezethet!

Viszkozitási osztályok: 0W-30

Longlife változat, azaz változó szervizintervallumú motorokhoz is használható!

Ajánlott kenőanyagaink

 

VW 503.01
Az 503.00 specifikáció kibővitett változata, speciálisan az 1.8T benzines turbómotorokhoz 180 LE teljesitményig valamint a VR6 FSI, W8 és W12 motorokhoz!

Viszkozitási osztályok: 0W-30

Longlife változat, azaz változó szervizintervallumú motorokhoz is használható!

Ajánlott kenőanyagaink

VW 505.00
Ez volt az alap szabvány a DIESEL motorokhoz. Az ilyen specifikációjú olajat csak akkor érdemes használnod, ha valóban régi erőforrással rendelkezik a géped és ezt irták elő hozzá! VIGYÁZZ, PD TDI, PUMPE DÜSE motorokhoz TILOS HASZNÁLNI!

Viszkozitási osztályok: 0W-40, 5W-40, 10W-40

Ajánlott kenőanyagaink

VW 505.01
Az 505.00 DIESEL specifikáció kibővitése mégpedig a adagoló porlasztószivattyús motorokkal (azaz PD TDI motorok, Pumpe Düse, Unit Injectors). Speciálisan a PD TDI  motorokban fellépő magasabb mechanikai igénybevételekre kialakitott specifikáció.

Viszkozitási osztályok: 5W-40

Ajánlott kenőanyagaink

VW 506.00
Nos ez nem más mint az 505.00 specifikáció hosszú olajcsereperiódusra kifejleszett változata. VIGYÁZAT NEM VÁLTJA KI A 505.00 jóváhagyást!! VIGYÁZZ, PD TDI, PUMPE DÜSE motorokhoz TILOS HASZNÁLNI!

Viszkozitási osztályok: 0W-30

Longlife változat, azaz változó szervizintervallumú motorokhoz is használható!

Ajánlott kenőanyagaink

VW 506.01
Nos ez nem más mint az 505.01 specifikáció adagoló porlasztószivattyús motorokhoz (azaz PD TDI motorok, Pumpe Düse, Unit Injectors) hosszú olajcsereperiódusra kifejleszett változata. VIGYÁZAT NEM VÁLTJA KI AZ 505.01 jóváhagyást!!

Viszkozitási osztályok: 0W-30

Longlife változat, azaz változó szervizintervallumú motorokhoz is használható!

Ajánlott kenőanyagaink

 

VW 504.00
A legújabb csökkentet kén és hamutartalmú kenőanyag specifikáció benzines erőforrásokhoz. EZ A JÓVÁHAGYÁS KIVÁLTOTTA AZ 503.00-t és az 503.01-t is.

Viszkozitási osztályok: 5W-30

Longlife változat, azaz változó szervizintervallumú motorokhoz is használható!

Ajánlott kenőanyagaink

VW 507.00
A legújabb csökkentett kén és hamutartalmú kenőanyag specifikáció diesel erőforrásokhoz, kötelezően alkalmazandó a diesel részecskeszűrőkkel (DPF) ellátott motorokban. EZ A JÓVÁHAGYÁS KIVÁLTOTTA AZ 506.01-t, DE VIGYÁZAT NÉHÁNY TUAREG,TRANSPORTER ESETÉBEN NEM HASZNÁLHATÓ, ott továbbra is maradt az 506.01!!

Viszkozitási osztályok: 5W-30

Longlife változat, azaz változó szervizintervallumú motorokhoz is használható!

Ajánlott kenőanyagaink

VW 508.00 / VW 509.00
A VAG (Volkswagen Auto Group) új specifikáció kombója, ahol az 508.00 a benzines, az 509.00 pedig a dízel motorok specifikációja. Egy 0W-20 viszkozitással rendelkező, üzemanyag takarékos motorolaj, ami hosszú olajcsere periódus elérését teszi lehetővé. Ezek a specifikációk NEM kompatibilisek lefelé a korábbi VW specifikációkkal. Elsősorban az új 140 KW-os 2.0 TFSI és a 160 Kw-os 3.0 TDI CR motorok specifikációja.

Ajánlott kenőanyagaink

 

A Volkswagen csoport (VAG) manuális és autómata váltóolajokra vonatkozó jóváhagyásairól bővebben ITT TÁJÉKOZÓDHAT.

Áttekintő olajtáblázat
Hosszú olajcsereperiódus (változó szervizintervallumra beállitott) esetén alkalmazandó kenőanyagra vonatkozó előirások:
Motortipus (R-soros / V,W,VR – V elrendezés) DPF – Koromszűrő
FSI – Közvetlen benzinbefecskendezésű motorok
Olaj specifikáció
Benzines: R3, R4, R5 motorok, FSI is, VR5, VR6, V6 and V8 motorok FSI nélkül.

504.00, 503.01 vagy 503.00
Benzines: VR6 FSI, W8 és W12 motorok. 1.8T turbo

504.00 vagy 503.01
Diesel: R3, R4, V6 DPF nélkül, és NEM PD TDI PUMPE DUSE!

507.00, 506.01 vagy 506.00
Diesel: R3, R4 DPF nélkül, és PD TDI PUMPE DÜSE

507.00 vagy 506.01
Diesel: R3, R4, V6 DPF-el

507.00
Diesel: R5, V10 DPF el vagy anélkül!! (touareg/phaeton/transporter)

506.01
Diesel: VW Passat BKC DPF-el

507.00 vagy 506.01
Hosszú olajcsereperiódus NÉLKÜLI esetekben alkalmazandó kenőanyagra vonatkozó előirások:
Motortipus (R-soros, V,W,VR – V elrendezés) DPF – Koromszűrő
FSI – Közvetlen benzinbefecskendezésű motorok
Olaj specifikáció
Benzines: R3, R4, R5 motorok, FSI is, V8 motorok FSI nélkül

504.00, 503.01, 502.00 vagy 501.01
Benzines: VR5 és VR6

504.00, 503.01 vagy 502.00
Benzines: VR6 FSI, W8, W12. 1.8T turbo

504.00 vagy 503.01
Diesel: R3, R4, V6 V6 DPF nélkül, és NEM PD TDI PUMPE DUSE!

507.00, 505.01 vagy 505.00
Diesel: R3, R4 DPF nélkül, és PD TDI PUMPE DÜSE

507.00 vagy 505.01
Diesel: R3, R4, V6 DPF-el

507.00
Diesel: R5, V10 DPF el vagy anélkül!! (touareg/phaeton/transporter)

506.01
Diesel: Lupo 3L 1.2 TDI

507.00 vagy 506.01

A BMW személygépkocsikban használt motorolaj specifikációk és jóváhagyások

 

A legtöbb európai autógyárhoz hasonlóan a BMW is már régóta rendelkezik saját motorolaj specifikációval. Ezek a motorolaj-szabványok segítenek a tulajdonunkban szereplő BMW gépkocsi motorjának megfelelő motorolaj kiválasztásában.

 

BMW Longlife-98 (BMW LL-98) - A 2002 előtt gyártott BMW-k esetében használatos

Egy speciális a BMW által jóváhagyott hosszú élettartamú motorolaj. Többek között mefelel az ACEA A3/B3, az API SJ/CD, és a SAE 5W-40 specifikációknak. Általában a 2002-es év előtt gyártott BMW-k számára ahsználatos. 2009 óta elavult.

BMW Longlife-01 (BMW LL-01) 2002 után gyártott modellek esetében használtos előírás (DPF nélküli modellek esetében)
Különleges BMW jóváhagyás a teljesen szintetikus hosszú élettartamú olajok esetében. A termék megfelel az ACEA A3/B3 és az API SJ/CD EC-II szabványoknak. Rendszerint a MY 2002 után gyártott BMW-k esetében szükséges. Használható, ha a BMW Longlife-98 olaj helyettesítésére is.
BMW Longlife-01 FE (BMW LL-01 FE)
Teljesen szintetikus hosszú élettartamú motorolaj üzemanyag-takarékos tulajdonságokkal. Az ennek az előírásnak megfelelő olajoknak alacsony HTHS viszkozitással kell rendelkezniük ahhoz, hogy megfeleljenek a gyártó üzemanyag-fogyasztási követelményeinek. Ezek az olajok csak a következő motorokhoz alkalmazhatók: N1x, N2x, N54, N55, N63, N74.

BMW Longlife-04 (BMW LL-04)
Különleges BMW jóváhagyás teljesen szintetikus hosszú élettartamú olajhoz. Ez a specifikáció a következő viszkozitási osztályok esetében érhetőek el: SAE 0W-30, 0W-40, 5W-30 és 5W-40. Általában a dízel részecskeszűrővel (DPF) ellátott BMW modellek esetében használatos ez az előírás. Akkor is használható, ha a BMW Longlife-98 vagy a BMW Longlife-01 olaj használata ajánlott.

BMW Longlife-12 (BMW LL-12)
Speciális motorolaj bizonyos jóváhagyott benzinmotorokhoz és csak a következő dízelmotorokhoz: Nx7K1, Nx7U1, Nx7O1 a 2013-as modellévtől. Nem alkalmazható a 2 vagy 3 turbóval szerelt motorok esetében.

BMW Longlife-14+ (BMW LL-14+)
Speciális motorolaj csak a következő benzinmotorokhoz: N20, Bx8 a 2014-es modelltől. Használata nem engedélyezett a dízelmotorokhoz.

BMW M modell 10W-60

Speciálisan az M-es benzin motorok igényeire szabott 10W-60-as motorolajak

Engedélyezett és előírt motorolajok

A következőkben összefoglaljuk azokat a listákat, melyek a pillanatnyilag előírt és engedélyezett motorolajokat tartalmazzák, és amiket például a BMW ügyfélszolgálatától is meg lehet kapni:

Longlife-01 (LL-01)
Longlife-01 FE (LL-01 FE)
Longlife-04 (LL-04)
Longlife-98 (LL-98)
Speciális olajok
SAE 10W-60 motorolajok
Gázüzemű autókhoz (CNG) előírt olajok


Áttekintés:

Otto-motorokhoz előírt olajok

4 henger:
M43TU: LL-04; LL-01; LL-98
M43/CNG: csak LL-04
N42; N45; N46; N40:LL-04; LL-01; LL-01 FE
W10: LL-04; LL-01; LL-98
W11: LL-04; LL-01
LL-04 csak M43/CNG-hez van előírva

6 henger:
N52: LL-04; LL-01; LL-01 FE
M52TU: LL-04; LL-01; LL-98
M54: LL-04; LL-01
S54: SAE 10W-60

8 henger:
N62: LL-04; LL-01; LL-01 FE
M62LEV: LL-04; LL-01; LL-98
S62 (E39) 2000/02-ig: SAE 10W-60
S62 (E39) 2000/03-tól: LL-01; LL-98
S62 (E52): LL-01; LL-98
S85: SAE 10W-60

12 henger:
M73(E31) ab 9/97; M73 (E38) 9/97-8/98: LL-04; LL-01; LL-98; speciális olaj (BMW High Power Special SAE 10W-40 ACEA: A3/B3 ill. API SJ/CD)
M73LEV: LL-04; LL-01; LL-98
N73: LL-04; LL-01; LL-01 FE

Diesel-motorokhoz előírt olajok:


4 henger:
M41; M51: LL-04; LL-01; LL-98; speciális olaj (BMW High Power Special SAE 10W-40
ACEA: A3/B3 ill. API SJ/CD)
M47; M47TU: LL-04; LL-01; LL-98; speciális olaj (BMW High Power Special SAE 10W-40
ACEA: A3/B3 ill. API SJ/CD); ACEA specifikáció (BMW High Power Oil SAE 15W-40
ACEA: A2/B2 ill. API SG/CD)
M47TU ab 03/03: LL-04; LL-01
M47/TU2: LL-04
W17: LL-01; LL-98; ACEA specifikáció (BMW High Power Oil SAE 15W-40 ACEA: A2/B2 ill. API SG/CD)

6 henger:
M57: LL-04; LL-01; LL-98; speciális olaj (BMW High Power Special SAE 10W-40 ACEA: A3/B3 ill. API SJ/CD); ACEA specifikáció (BMW High Power Oil SAE 15W-40 ACEA: A2/B2 ill. API SG/CD)
M57TU 2002/09-től:LL-04; LL-01
M57TU (E60, E61 2004/03-tól): LL-04
M57Top 2004/09-től: LL-04
M57TU2 2005/03-tól: LL-04

8 henger:
M67 (E38): LL-04; LL-01; LL-98; speciális olaj (BMW High Power Special SAE 10W-40 ACEA: A3/B3 ill. API SJ/CD); ACEA specifikáció (BMW High Power Oil SAE 15W-40 ACEA: A2/B2 ill. API SG/CD)
M67 (E65): LL-04; LL-01
M67TU 2005/03-tól: LL-04


Egyebek:
Ide tartozik az összes BMW-motor/-modell, amelyek az előbbiekben nem szerepeltek, mint például M10, M20, M21, M30, M40, M41, M42, M43, M44, M50, M51, M52, M60, M62, M70, M73, S14, S38, S50, S50U, S52, S70, stb.
LL-04; Ll-01; Ll-98; speciális olaj (BMW High Power Special SAE 10W-40 ACEA: A3/B3 ill. API SJ/CD); ACEA specifikáció (BMW High Power Oil SAE 15W-40 ACEA: A2/B2 ill. API SG/CD)

"Longlife-01" (2005/03-i állapot)

Minden BMW motorhoz engedélyezett, a következők kivételével: M43/CNG, S54, S62/E39 (2000/02-ig), S85, M47/TU2, M57TU (E60, E61 2004/03-tól), M57Top (2005/09-től), M57TU2 (2005/03-tól), M67TU (2005/03-tól).
Ezen kívül az egyéb motorokhoz is engedélyezett (pl. M10, M20, M21, M30, M40, M41, M42, M43, M44, M50, M51, M52, M60, M62, M70, M73, S14, S38, S50, S50U, S52, S70,stb.)

BMW Quality Longlife-01 SAE 0W-40 (teljesen szintetikus);
ACEA: A3/B3, API: SJ/CD, EC II;
(az 1 literes kiszerelés száma: 83 21 0 144 456)
BMW Quality Longlife-01 SAE 5W-30 (teljesen szintetikus);
ACEA: A3/B3, API: SJ/CD, EC II;
(az 1 literes kiszerelés száma: 83 21 0 144 450)
MINI Quality Longlife-01 SAE 5W-30 (teljesen szintetikus);
ACEA: A3/B3, API: SJ/CD, EC II;
(az 1 literes kiszerelés száma: 83 21 0 144 468)

"Longlife-01 FE" (Stand 10/2004)

Csak az új generációs motorokhoz engedélyezett:
N40, N42, N45, N46, N52, N62, N73

BMW Quality Longlife-01 FE SAE 0W-30 (teljesen szintetikus);
ACEA: A1/B1, API: SJ/CD, EC II;
(az 1 literes kiszerelés száma: 83 21 0 144 462)

 

"Longlife-04" (2005/03-i állapot)

Az LL-04 olajok azért fejlesztették ki, hogy a diesel motorok részecskeszűrőjének optimális élettartamot biztosítsanak. ezek az olajok vannak előírva (!) minden részecskeszűrővel szerelt diesel motorhoz, azonban majdnem minden más BMW motorhoz fel lehet(!) használni.
Ezek az olajok, éppúgy mint a Longlife-01 és a Longlife-01 FE olajok, teljesítik a BMW jelenlegi legmagasabb minőségi követelményeit. Azokban az országokban, ahol az üzemanyag minősége ingadozó, továbbra is a Longlife-01 FE a javasolt.

A következő Otto-motorokhoz engedélyezett:
4 henger: M43TU; M43/CNG; N42; N45; N46; N40; W10; W11
6 henger: N52; M52TU; M54; NEM(!) S54
8 henger: N62; M62LEV; NEM(!) S62; S85
12 henger: M73 1997/09-től; M73 9/97-8/98; M73LEV; N73

A következő Diesel-motorokhoz engedélyezett:
4 henger: M41; M51; M47; M47TU; M47TU 2003/03-tól; M47/TU2; NEM(!) W17
6 henger: M57; M57TU 2002/09-tól; M57TU 2004/03-tól; M57Top 2004/09-tól; M57TU2 2005/03-tól
8 henger: M67; M67TU 2005/03-tól

Egybek:
Ezen kívül az egyéb motorokhoz is engedélyezett (pl. M10, M20, M21, M30, M40, M41, M42, M43, M44, M50, M51, M52, M60, M62, M70, M73, S14, S38, S50, S50U, S52, S70,stb.)

BMW Quality Longlife-04 SAE 0W-40 (teljesen szintetikus);
(az 1 literes kiszerelés száma: 83 21 0 398 504)
BMW Quality Longlife-04 SAE 5W-30 (teljesen szintetikus);
(az 1 literes kiszerelés száma: 83 21 0 398 507)

"Longlife-98" (2005/03-i állapot)

A következő BMW motorokhoz engedélyezett : M43TU,W10, M52TU, M62LEV, S62 (E39 2000/03-tól), S62 (E52), M73 (E31 1997/09-től), M73 (E38 1997/09 – 1998/08), M73 LEV, M41, M51, M47, M47TU (2003/02-ig), W17, M57, M67(E38),

Ezen kívül az egyéb motorokhoz is engedélyezett (pl. M10, M20, M21, M30, M40, M41, M42, M43, M44, M50, M51, M52, M60, M62, M70, M73, S14, S38, S50, S50U, S52, S70, stb.)

BMW Super Power Oil (SAE 5W-40);
ACEA: A3/B3 (CCMC-G5/PD2) ill. API SJ/CD, EC;
(az 1 literes kiszerelés száma: 81 22 9 407 547)


BMW Super Power Plus (SAE 5W-30): ezt a BMW Quality Longlife-01 (SAE 5W-30) helyettesíti

 

"Speciális olajok" (2005/03-i állapot)

A következő BMW motorokhoz engedélyezett:
A 15000 km-ig terjedő olajcsere-intervallummal rendelkező járművek esetében használható.


BMW High Power Special SAE 10W-40;
ACEA: A3/B3 (CCMC-G5/PD2) ill. API SJ/CD
(az 1 literes kiszerelés száma: 83 21 9 407 782)

 

SAE 10W-60 motorolajok (2005/03-i állapot)

Ezek az olajok a következő motorokhoz vannak előírva: S54, S62/E39 (2000/02-ig), S85

Castrol TWS Motorsport (SAE 10W-60)
(az 1 literes kiszerelés száma: 83 12 0 029 683)

 

Gázüzemű autókhoz (CNG) előírt olajok

FIGYELEM: A gázüzemű autókhoz előírt M610 motorolajat a Longlife 04 olaj helyettesíti!

Az itt megadott adatokért a szerzők semmilyen felelősséget vagy szavatosságot nem vállalnak. Az adatok a (BMW Treff forrásából vannak)

A Ford kenőanyagokra vonatkozó szabványai, specifikációi / jóváhagyásai.

 

A Ford egyike azon autógyártóknak, amelyek saját kenőanyag szabványaiknak megfelelő olajat írnak elő autóikhoz. Bár az utakon ténylegesen futó Fordok nagy többségéhez egy Ford WSS-M2C913-C minőségű olaj a legjobb választás, érdemes megismerni a többi Ford szabványt is.


Jelenleg hat különböző Ford motorolaj jóváhagyás van érvényben amelyek a 2003-as modellévtől gyártott összes modell követelményeinek megfelelnek.

Az új jóváhagyások bevezetését a következő okok indokolták:
• Nagyteljesítményű motorok, pl. Focus RS
• Külső beszállítóktól származó motorok (pl. Fiat, Ford Ka)
• Megnövelt szervizciklusok (pl. Ford Transit)
• Megváltozott piaci körülmények (pl. a bioüzemanyagok elterjedése)
• A kipufogógáz utánkezelő rendszerekhez való illeszkedés (az Euro 6 norma bevezetése)
• Az üzemanyag-hatékonyság javítása, pl. SAE 5W-20 olajok használata a benzinüzemű motoroknál

Az érvényben lévő jóváhagyások bemutatása


A WSS-M2C950-A jóváhagyás
A 2015-ös modellévben bemutatott Ford Mondeotól megjelenő dízel modellek követelményeinek megfelelő SAE 0W-30-as motorolaj. A jóváhagyás a mid SAPS (közepes kén, foszfor és olajhamu tartalmú) ACEA C2 minősítésen alapszik és teljes mértékben megfelel az új Mondeon alkalmazott kipufogógáz utánkezelő rendszernek. A kedvező károsanyag kibocsájtási
értékek mellett a WSS-M2C913-D jóváhagyású olajokkal összehasonlítva számottevő üzemanyag-megtakarítás is elérhető.
Az európai mérési ciklus (NEDC) szerint a WSS-M2C950-A jóváhagyású olaj az új Mondeo TDCi motornál a WSS-M2C913-D jóváhagyású olajhoz viszonyítva 0.6 %-os üzemanyag-megtakarítást eredményezett. Ez a jóváhagyás a korábbi jóváhagyások helyett NEM használható, csak a következő táblázatban felsorolt modellekhez alkalmazható.

A WSS-M2C913-D jóváhagyás
A 2012-es modellévben bemutatott Ford Transit dízel modellek speciális követelményeinek is megfelelő SAE 5W-30-as motorolaj. A 2009-es Ford Ka kivételével a WSS-M2C913-D jóváhagyás minden Ford dízelmotorhoz alkalmazható amelyekhez korábban a WSS-M2C913-B vagy WSS-M2C913-C jóváhagyású olajok használatát írták elő.

A WSS-M2C948-B jóváhagyás
A 2012-es modellévben bemutatott új EcoBoost benzinmotorok követelményeinek megfelelő SAE 5W-20-as motorolaj. A Ford Ka, a Focus ST és a Focus RS kivételével a Ford ezt az olajat ajánlja mindazokhoz a korábban gyártott benzinüzemű motorokhoz amelyekhez korábban a WSS-M2C913-B vagy WSS-M2C913-C vagy a WSS-M2C925-B jóváhagyású olajok használatát
írták elő.


A WSS-M2C937-A jóváhagyás
A jóváhagyás a 2007-es modellévben bemutatott Focus RS motor követelményei szerint, az ACEA A3/B4 minősítés alapján került összeállításra. A SAE 0W-40-es olaj más Ford modellekhez nem alkalmazható.


A WSS-M2C913-C jóváhagyás
Az ACEA A5/B5 minősítésen alapuló jóváhagyás a Ford piacain a legszélesebb körben alkalmazható 5W-30-as motorolajat jelenti. Számos korábban gyártott Ford modellhez is megfelel azoknak az alkalmazásoknak a kivételével amelyekhez a következő
táblázatokban felsorolt jóváhagyású motorolajokat írták elő.

A WSS-M2C917-A jóváhagyás
Az ACEA C3 minősítésen alapuló jóváhagyás a 2008-as modellévben megjelent Ford Ka valamint a VW 1.9 TDI motorokkal gyártott előző generációs Ford Galaxy modellek speciális követelményeinek felel meg. SAE 5W-40-es viszkozitási osztályban készül.

A javasolt motorolaj jóváhagyások
A 2003-tól napjainkig gyártott Ford modellekhez alkalmazható motorolaj jóváhagyásokat lásd alul. Az alternatív jóváhagyásnak megfelelő olaj a szervizintervallum és a garancia megtartásához szükséges minimális szintű védelmet biztosítja. A javasolt jóváhagyással rendelkező motorolaj magasabb szintű védelmet nyújt a kopással és a lerakódások kialakulásával szemben valamint az esetek többségében üzemanyag-megtakarítási lehetőséget is biztosít. Amennyiben az adott jármű/motor kombinációnál nem szerepel alternatív jóváhagyás, úgy csak a javasolt jóváhagyással rendelkező motorolaj használható.


Aztótípusonként javasolt motorolajok
A nem megfelelőmotorolajok használata a motor károsodásához vezethet, az ebből eredő meghibásodásokra a Ford Garancia nem terjed ki.


Javasolt motorolajspecifikáció

(csak tájékoztató adatok, a pontos előríráshoz ellenőrizze gépkönyvét)

Ka / Street Ka (96/2008)
Zetec Rocam 1.3 Benzin WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
Zetec Rocam 1.6 Benzin WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30

Ka (08/2008 - )
1.2L MPI 4 Cyl Petrol Benzin WSS M2C917 A 5W-40 N/A
1.3L CR TC Diesel Dízel WSS M2C917 A 5W-40 N/A

Fiesta / Fusion (06/2002 -10/2012)
1.25L Duratec/Zetec-S DOHC EFI Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
Zetec Rocam 1.3 Benzin WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
1.4L Duratorq TDCI Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
1.4L Duratec 16V PFI (90PS) Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
1.6L Duratorq TDCI Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
1.6L Duratec Ti-VCT Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
2.0L Duratec-HE (145PS) Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30

Fiesta 2013.25 / B-MAX 2012.75
1.0L EcoBoost 120PS/125PS Benzin WSS M2C948 B 5W-20 N/A
1.0L Duratec 80PS Benzin WSS M2C948 B 5W-20 N/A
1.25L Duratec/Zetec-S DOHC EFI Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
1.4L Duratec 16V PFI (90PS) Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
1.5L SOHC DI TC I4 Diesel DV5 Dízel WSS M2C913 D 5W-30 N/A
1.6L Duratorq DI TC (95PS) Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
1.6L EcoBoost SCTi (180PS) Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
1.6L Duratec Ti-VCT Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
1.4L Duratec 16V PFI (90PS) Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30

Ecosport 2014
1.0L EcoBoost 120PS/125PS Benzin WSS M2C948 B 5W-20 N/A
1.6L Duratorq DI TC (95PS) Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30

Focus (08/1998 -12/2004)
1.6L Duratec Ti-VCT Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
1.6L Zetec DOHC EFI Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
1.6L Zetec Rocam Benzin WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
1.8L Lynx Diesel TC Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
1.8L Zetec E Benzin WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
2.0L Zetec E Benzin WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
1.4L Duratec 16V PFI (90PS) Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30

Focus / C-MAX (06/2003 -07/2011)
1.6L Duratorq TDCI Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
1.6L Duratec Ti-VCT Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
1.8L Lynx Diesel TC Benzin WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
1.8L Duratec 16V Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
2.0L Duratorq DI Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
2.0L Duratec 16V Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
2.5L Duratec VCT Turbo (VI5) Benzin WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
2.5L RS Benzin WSS M2C937 A 0W-40 N/A

Focus / C-MAX (2011 - 2015)
1.0L EcoBoost 120PS/125PS Benzin WSS M2C948 B 5W-20 N/A
1.6L Duratorq DI TC (95PS) Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
1.6L EcoBoost SCTi Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
1.6L Duratec Ti-VCT Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
2.0L Duratec 16V Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
2.0L EcoBoost 240PS Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
2.0L Duratorq DI Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30

Kuga (2008 - 2012)
2.5L Duratec VCT Turbo (VI5) Benzin WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
2.0L Duratorq DI Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30

Kuga 2013 (08/2012 - 2014)
2.0L Duratorq DI Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
1.6L EcoBoost SCTi Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
Kuga 2015 2.0L Duratorq DI (DW10F) Dízel WSS M2C950 A 0W-30 N/A
1.6L EcoBoost SCTi Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30

Focus 2015
1.0L EcoBoost Benzin WSS M2C948 B 5W-20 N/A
1.5L Duratorq DI TC Dízel WSS M2C950 A 0W-30 WSS M2C913 D 5W-30
1.6L Duratorq DI TC Dízel WSS M2C950 A 0W-30 WSS M2C913 D 5W-30
1.5L EcoBoost SCTi Benzin WSS M2C948 B 5W-30 N/A
2.0L Duratorq DI (DW10F) Dízel WSS M2C950 A 0W-30 N/A
2.0L Duratec 16V Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
2.0L GDI Benzin WSS M2C948 B 5W-20 N/A
2.0L Atkinson Benzin WSS M2C948 B 5W-20 N/A
2.0L EcoBoost 240PS Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30

Galaxy (2000 - 2006)
Petrol DOHC Benzin WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
VW 2.8L EFI V6 24V Benzin XR+ 10W-40 N/A
1.9L Diesel Dízel WSS M2C917 A 5W-40 N/A

Mondeo (2000 - 2006.5)
Duratorq Diesel Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
Duratec HE Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
Duratec V6 Benzin WSS M2C913 C 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30

S-MAX / Galaxy 2006
1.6L EcoBoost SCTi Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
1.8L Lynx Diesel TC Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
1.6L Duratorq Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W30
2.0L Duratorq DI Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
2.0L EcoBoost Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
2.0L Duratec 16V Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
2.2L Duratorq Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
2.3L I4 16V DOHC EFI Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
2.5L Duratec VCT Turbo (VI5) Benzin WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30

Mondeo (2007 - 2015)
1.6L EcoBoost SCTi Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
1.8L Lynx Diesel TC Diesel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
1.6L Duratorq Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W30
2.0L Duratorq DI Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
2.0L EcoBoost Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
2.0L Duratec 16V Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
2.2L Duratorq Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
2.3L I4 16V DOHC EFI Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
2.5L Duratec VCT Turbo (VI5) Benzin WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30

Mondeo (2015 - )
1.0L EcoBoost Benzin WSS M2C948 B 5W-20 N/A
1.5L Duratorq DI TC Dízel WSS M2C950 A 0W-30 N/A
1.6L Duratorq DI TC Dízel WSS M2C950 A 0W-30 WSS M2C913 D 5W-30
1.5L EcoBoost SCTi Benzin WSS M2C948 B 5W-30 N/A
2.0L Duratorq DI (DW10F) Dízel WSS M2C950 A 0W-30 N/A
2.0L Duratec 16V Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
2.0L GDI Benzin WSS M2C948 B 5W-20 N/A
2.0L EcoBoost 240PS Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30

Transit (2000 - 2006)
2.3L DOHC Benzin WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
All Duratorq Diesel Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30

Transit Connect (2002 - 2013)
1.8L Zetec E Benzin WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
All Lynx Diesel Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30

Ranger (2002 - 2011)
All Petrol Engines Benzin WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30
All Diesel Engines Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30

Transit (2006 - 2015)
2.3L Duratec HE 145ps Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
All Duratorq Diesel Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30

Ranger 2011
2.5L I4 16V DOHC EFI Benzin WSS M2C948 B 5W-20 WSS M2C913 C 5W-30
All Duratorq Diesel Dízel WSS M2C913 D 5W-30 WSS M2C913 C 5W-30

Transit / Tourneo
Custom 2012 All Duratorq Diesel Dízel WSS M2C913 D 5W-30 N/A

Transit Connect 2013
All 1.0L EcoBoost Benzin WSS M2C948 B 5W-20 N/A
All 1.5L & 1.6L EcoBoost Benzin WSS M2C948 B 5W-20 N/A
1.6L Duratorq DI TC Dízel WSS M2C913 D 5W-30 N/A
Transit 2015 All Duratorq Diesel Dízel WSS M2C913 D 5W-30 N/A

FIAT motorolaj specifikációk és minősítések.

 

 

A Fiat a többi nagy autógyártóhoz hasonlóan elkezdte az általa gyártott autók motorjaiba használható kenőanyagokat és motorolajakat specifikálni.

Szeretnénk segíteni a megfelelő motorolajak és egyéb kenőanyagok kiválasztásában, ezért össze gyűjtöttük és leírtuk az egyes FIAT motorolaj szabványokat és specifikációkat.

A legtöbb Fiat, Alfa Romeo és Lancia tulajdonos a Selenia márkájú motorolajakt részesíti előnyben, mert ezen motorolajak koábban a Fiat Lubrificanti olajtársaság fejlesztette és gyártotta, emiatt ezt tartják a legmefelelőbbnek az Olasz autók számára.

Fiat 9.55535-G1
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 2,9 mPa.s. Üzemanyagtakarékos hosszú csereperiódusú benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás 0W-30, 5W-30

Fiat 9.55535-G2
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Idősebb benzinmotorokhoz. Hasonló az ACEA A3-hoz. Alapvető viszkozitás 10W-40, 15W-40

Fiat 9.55535-H2
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Magas teljesítményű benzinmotorokhoz. Hasonló a GM-LL-A-025-höz. Alapvető viszkozitás 0W-30, 5W-30

Fiat 9.55535-H3
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Nagyteljesítményű benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás: 10W-60

Fiat 9.55535-D2
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Idősebb dieselmotorokhoz. Hasonló az ACEA B3-hoz. Alapvető viszkozitás 10W-40, 15W-40

Fiat 9.55535-M2
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Hosszított csereperiódusú diesel és benzinmotorokhoz. Hasonló az ACEA A3-hoz. Alapvető viszkozitás 0W-40, 5W-40

Fiat 9.55535-N2
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Hosszított csereperiódusú (turbó) diesel és (turbó) benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás 0W-40, 5W-40

Fiat 9.55535-Z2
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Hosszított csereperiódusú (turbó) diesel és (turbó) benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás 0W-40, 5W-40

Fiat 9.55535-S1 (low saps)
2009-ben megjelent üzemanyagtakarékos minősítés. HTHS 2,9 > 3,5 mPa.s. Kipufogógáz kezelő rendszerrel ellátott hosszított csereperiódusú diesel és benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás 5W30.

Fiat 9.55535-S2 (low saps)
2009-ben megjelent minősítés. HTHS 2 > 3,5 mPa.s. Kipufogógáz kezelő rendszerrel ellátott hosszított csereperiódusú diesel és benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás 0W-40, 5W-40

Fiat 9.55535-GS1 (mid SAPS)
ACEA C2 alapú, 0W30 viszkozitású, közepes SAPS motorolaj a Fiat (Fiat, Alfa-Romeo, Lancia) legújabb benzines motorjaihoz.

Fiat 9.55535-DS1 (mid SAPS)
ACEA C2 alapú, 0W30 viszkozitású, közepes SAPS motorosolaj a Fiat (Fiat, Alfa-Romeo, Lancia) legújabb dízelmotorjaihoz.